Baci Lingerie har fått sitt namn från det italienska ordet "kyssar" som heter just Baci. Från Baci finns ett större utbud med underkläder som började säljas internationellt under 2010. Underkläderna visades upp för första gången på en show i Las Vegas, Nevada. De fina tygerna och dess smickrande stilar kompletterat varje kvinnas önskemål om att hitta något sexigt att klä sig i. Varumärket utvecklas ständigt med nya kollektioner och mönster, inklusive dess serie Diva, som uppmuntrar kvinnor i alla former och storlekar att omfamna sin sexiga sida.
Baci's internationella partners arbetar ständigt för att effektivisera trender, mode och koncept. Baci's filosofi är att öka kvinnors självförtroende världen över och att få människor att våga känna sig sexiga oavsett storlek och social status. Baci är ett unikt företag på många sätt, bl.a. skänker dem tio procent av resultatet till välgörenhet varje år. Varumärket drivs av kvinnor, för kvinnor, och i en anda av kvinnor, för att främja ett sunt sexuellt självförtroende där alla kvinnor är lika mycket värda.