1. Köp
Alla produkter i Lastbryggans onlineshop är lagervaror.
Du måste vara 18 år för att beställa från Lastbryggan.
2. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att beställning mottagits.
Vi garanterar att skicka beställningar gjorda vardagar innan klockan 14.00 samma dag.
3. Fraktkostnad
Inom Sverige betalar du bara 49kr i fraktkostnad oavsett hur många produkter du beställer.
Väljer du Postförskott som betalalternativ kostar det också 99 kr extra i postförskottsavgift.
Vid faktura eller delbetalning tillkommer ingen extra faktureringsavgift.
Väljer du kort eller Swish som betalningsalternativ tillkommer 0 kr.
Leverans utanför Sverige se punkt 7.
4. Betalning
Alla priser på Lastbryggan är inklusive moms. Avgift för frakt tillkommer enligt ovan.
Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Postförskott/Kontant vid leverans - Du betalar på ditt utlämningsställe när Du hämtar din försändelse.
Betalkort Vi accepterar VISA och MasterCard och vi använder oss av Nordens ledande betaltjänstleverantör DIBS AB de samarbetar med vår bank och Teller som är det bolag som auktoriserar och löser in våra kontokortsköp. DIBS AB lagrar all kontokortsinformation i krypterad form och vi har därför aldrig tillgång till ditt kontokortsnummer, all handel sker inom ramen för DIBS säkra system och alla transaktioner bygger på bankernas 3D-secure teknik. Dibs följer Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) som syftar till att optimera säkerheten kring användningen av kredit- och bankkort.
Kortinnehavaren är ansvarig för att meddela sin utfärdande bank om eventuella ändringar i detaljer eller bedrägliga/onormala aktiviteter på sitt konto. Lastbryggan tar inget ansvar för eventuella bedrägliga aktiviteter på kundkort/konton som används på denna webbplats. Denna webbplats, allt innehåll som finns här och alla avtal som skapas som ett resultat av användningen av denna webbplats, regleras av och tolkas i enlighet med svensk lag.
Klarna Faktura / Direktbetalning Vid köp mot Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter med Klarna. För din diskretion delas ingen information gällande vilka specifika produkter du köper, enbart summan/summorna på produkterna samt dina personuppgifter, detta för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja någon av deras betalmetoder. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Säkerhet vid betalningar hos Lastbryggan.
Vi är angelägna om att alla de betalningsalternativ vi erbjuder är säkra.
Vi använder en säker kryptering (SSL-certifikat) från Go Daddy och all datatrafik skickas krypterad på hela lastbryggan.se. Du kan se hela certifikatet genom att klicka på det gröna hänglåset i toppen av webläsaren.
Direkt efter köp skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen.
Du kan alltid läsa dessa leveransvillkor via denna länken https://www.lastbryggan.se/leveransvillkor/.
5. Ångerrätt / Byte
Beställare har rätt att frånträda en beställning genom att till Lastbryggan lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag varan mottagits och vi har mottaget ångermeddelandet. Konsumenten skall inom 14 dagar efter ångermeddelandet återsända varorna till Lastbryggan. Vi återbetalar beloppet inom en vecka efter mottagen och kontrollerad retur. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. (T.ex. DVD med bruten plast och underkläder med bruten förpackning.) Enligt Distansavtalslagen gäller inte ångerrätt för avtal som avser en vara som med bruten försegling/förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen/förpackningen har brutits av konsumenten.
Vid ångerrätt/byte så betalar kunden för frakten till oss. Vid ångerrätt återbetalas ordervärdet senast 14 dagar efter mottagen retur. Vid byte till ny produkt skickar Lastbryggan den nya produkten fraktfritt inom 14 dagar.
Fyll alltid i en returansökan för en snabb och korrekt hantering av din retur. Har du inte ditt order eller kundnummer till hands kan du kontakta oss på telefon 0511-189 00 alla vardagar mellan 8-14 så hjälper vi dig att ta fram dessa uppgifter. Du kan naturligtvis även mejla oss dina frågor till info@lastbryggan.se
Alla returer skall skickas till Lastbryggan AB, Box 355, 532 24 Skara
Lastbryggan kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vid outlöst order debiteras en avgift från 195.- Se vidare under punkt 12. Ångerblankett hos Konsumentverket kan du ladda ned eller skriva ut direkt via denna direktlänk till Ångerblanketten.
Är ordern betald med kort återförs beloppet till kortet, betalningar gjorda med Swish återbetalas till bankkonto och ordrar gjorda mot postförskott återbetalas till bankkonto. Hela ordervärdet inklusive moms och ev. avgifter återbetalas.
6. Reklamation / Garanti
Lastbryggan garanterar att varje försändelse okulärbesiktigas innan den skickas till Er. Skulle varan ändå vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Lastbryggan givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Beställare får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar Lastbryggan meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet.
Vid en reklamation återbetalas varuvärdet senast inom 30 dagar efter mottagen retur.
Vi ersätter dig för de eventuella fraktkostnader du har vid en reklamation.
Vid byte till ny produkt skickar Lastbryggan den nya produkten fraktfritt inom 14 dagar.
Garanti Vi lämnar ett års garanti på alla leksaker och DVD. En produkt med fel som inte uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering har du rätt att reklamera och kostnadsfritt få en ny produkt. Det är viktigt att du har emballage/förpackningen kvar vid eventuell reklamation. Vi har ingen garanti för att ätbara produkter och stimulerande geler och cremer fungerar på alla personer. Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.
Reklamationsrätten Konsumenten har reklamationsrätt enligt konsumentlagstiftningen i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.
Innan du reklamerar en leksak kontrollera att.
- Batterilocket sitter som det skall. (Se även till att det är ordentligt åtdraget)
- Alla batterier sitter åt rätt håll. (Ofta ett upp och ett ner)
- Rätt sorts batteri används. (Det står på förpackningen vilken storlek det skall vara)
- Prova alltid med nya batterier. (Rabbitstavar kräver fräscha batterier för att fungera)
Transportskada Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så kontaktar du oss så att vi kan ta du upp detta med utlämningsstället/transportören och reklamera försändelsen, varefter vi skickar en ny.
Fyll alltid i en returansökan för en snabb och korrekt hantering av din reklamation. Har du inte ditt order eller kundnummer till hands kan du ringa oss på telefon 0511-189 00 alla vardagar mellan 8-14 så hjälper vi dig att ta fram dessa uppgifter. Du kan naturligtvis även mejla oss dina frågor till info@lastbryggan.se
Alla returer skall skickas till Lastbryggan AB, Box 355, 532 24 Skara.
7. Leverans till adress utanför Sverige
Vid leverans till mottagare utanför Sverige gäller följande: Endast beställning mot betalning med bank/kreditkort accepteras. Observera att gränsen för tullfri införsel till Norge är 200 kronor. Lastbryggan tar inte ansvar för eller bekostar eventuell förtullning om beställningens värde överstiger gränsvärden för detta. Vi skickar alla utländska försändelser som rekommenderat brev och ditt sändningsnummer finns hittar i kundloginet efter utleverans.
Fraktkostnaden är 49 SEK plus avgift för utland enligt priser nedan:
Upp till 400 gr - 50 SEK
401-700 gr - 100 SEK
701-1400 gr - 150 SEK
1400-2000 gr - 250 SEK
8. Beställningar i andras namn
Det är inte tillåtet att beställa varor i annans namn utan dennes vetskap och acceptans.
Denna typ av beställningar polisanmäles av Lastbryggan.
Tänk också på att IP-nummer loggas vid alla beställningar.
9. Avsändare på Ditt paket
Din beställning skickas med diskret avsändare (M.Karlsson, Box 355, 532 24 Skara).
Som innehåll anges endast ordernummer.
10. Åldersgräns
Beställare hos Lastbryggan måste vara minst 18 år fyllda vid beställningstillfället.
11. Avbeställning
Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Kontakta oss och kolla! Känner Du att Du ångrar Dig efter det att vi har skickat Din order så är det bättre att Du löser ut den och returnerar den till oss. Då slipper Du kravet på 195.- för ej utlöst paket.
Vid försenad leverans mer än 30 dagar från beställningstillfället har du rätt att häva köpet.
12. Outlöst försändelse
Försändelse som outlöst går i retur till Lastbryggan innebär att beställaren debiteras från 195 kronor.
Debiteringen sker för att täcka Lastbryggans kostnader för hanteringen av dessa försändelser. Fakturering av detta krav kommer att ske i samarbete med Klarna AB.
Överstiger orderns totalvärde 3.000kr så faktureras 10% av ordervärdet vid outlöst försändelse.
Din försändelse ligger hos Postens ombud i 14 dagar efter ankomstdagen.
13. Eventuell tvist
Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
14. Skydd av personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.
Läs mer om hur vi hanterar dina personliga uppgifter i vår integritetspolicy.
15. Trygg E-handel
Lastbryggan AB är certifierad av Trygg e-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. Trygg E-handel är en del av Svensk Distanshandel där vi också är fullvärdiga medlemmar.