|
|
|
|
01 - Skickas min beställning med diskret avsändare?
När Du beställer från oss är det alltid 100% diskret. Som avsändare står det M.Karlsson, Box 355, 532 24 Skara och som innehåll står det endast ditt ordernummer.
|
|
02 - Kan man se på paketet vad det innehåller?
Nej, det finns inget som kan avslöja vad din försändelse innehåller. Vi packar och skickar alla ordrar i neutrala bubbelpåsar eller bruna kartonger förslutna med en transparent tejp.
|
|
03 - Skickar Ni ut reklam via Posten?
Nej, vi skickar aldrig reklam i någon form med Posten.
|
|
04 - Skickar Ni ut reklam via E-post?
Väljer Du att prenumerera på vårt nyhetsbrev så kommer Du att få det 1 gång i veckan. Väljer Du att inte prenumerera på det så kommer det aldrig någon reklam via mejlen. Du kan även när som helst säga upp din prenumeration av nyhetsbrevet.
|
|
05 - Måste jag registrera mig för att handla hos er?
Nej, det väljer Du helt och hållet själv. Fördelen med att vara registrerad är att vi sparar Dina adressuppgifter och det blir enklare för Dig att beställa. Dessutom kan Du logga in och se Din orderhistorik om Du är registrerad.
|
|
06 - Hur lång tid tar det innan min beställning kommer?
Vi skickar alla ordrar inkomna innan klockan 14.00 samma dag och Du bör ha den dagen efter. Vissa undantag finns om Du bor norr om Sundsvall eller på Gotland, då tar det en dag extra.
|
|
07 - Kan man beställa per telefon hos er?
Det går jättebra, vi tar emot Ditt samtal på lagret mellan 09.00-13.00 alla vardagar.
|
|
08 - Har ni någon butik man kan besöka?
Nej, vi har ingen butik men Du är välkommen till lagret mellan 09.00-13.00 varje vardag. Mejla eller ring oss innan så får Du en vägbeskrivning.
|
|
09 - Är det någon åldersgräns för att handla på Lastbryggan?
Ja, enligt lag måste Du vara 18 år för att beställa från oss.
|
|
10 - Hur mycket kostar frakten?
Frakten kostar alltid 49kr upp till 1000kr. Extra avgifter tillkommer enbart vid köp mot postförskott eller till utlandet.
|
|
11 - Kan jag avbeställa jag en order?
Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Ring eller mejla oss och kolla! Mejlar Du oss så mejla oss på lager@lastbryggan.se. Mejl till info och order kollas inte av lagerpersonalen och då kan vi inte heller garantera att Din order kan annuleras. Känner Du att Du ångrar Dig efter det att vi har skickat Din order så är det bättre att Du löser ut den och returnerar den till oss. Då slipper Du kravet på 195.- för ej utlöst paket.
|
|
12 - Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Försändelse som outlöst går i retur till oss innebär att beställaren debiteras 195 kronor. Debiteringen sker för att täcka våra kostnader för hanteringen av dessa försändelser.
|
|
13 - Vad händer om en produkt som jag har beställt tar slut?
Vi har ett helautomatiskt lagersystem och det innebär att shoppen är aktuell hela tiden och bara visar produkter som finns på hyllan. Om något tar slut så slocknar produkten i shoppen till dess att nya produkter kommer hem och vi kan leverera in dom i systemet igen.
|
|
14 - Behandlas mina uppgifter konfidentiellt?
Självklart. Vi behandlar alla uppgifter med stor aktsamhet och är mycket noga med att aldrig sprida information till tredje part. Vi har även ett eget certifikat utfärdat av Verisign för Din säkerhet.
|
|
15 - Hur gör jag om jag vill skicka tillbaka en vara?
Klicka på Kundtjänst och välj sedan "Returansökan" i menyn till vänster. Fyll i ditt ordernummer och kundnummer i fälten och klicka på "Visa Order". Följ sedan dom enkla stegen som följer på skärmen.
Observera att vi ersätter endast Dina portoutlägg om det gäller en godkänd reklamation. Vi ersätter Dig då enligt det billigaste alternativet som brukar vara en förbetald portopåse.
Se mer under punkt 28 vad som gäller vid öppet köp.
|
|
16 - Hur gör jag om min produkt inte fungerar?
Det första Du bör göra är att kontrollera att Du verkligen satt i batterierna rätt och dragit åt locket ordentligt. I dom allra flesta fall så har kunden som inte får igång sin produkt vänt batterierna åt fel håll. Kolla en gång extra och får Du det inte till att fungera ändå så klicka på Kundtjänst och välj sedan "Returansökan" i menyn till vänster. Fyll i ditt ordernummer och kundnummer i fälten och klicka på "Visa Order". Följ sedan dom enkla stegen som följer på skärmen.
Observera att vi inte har någon garanti för att ätbara produkter och stimulerande geler och cremer fungerar på alla personer. Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.
|
|
17 - Hur gör jag rent mina produkter?
Rengöring av sexleksaker är mycket viktigt och vi rekommenderar en rengöringsgel i samband med att Du köper från oss. Har Du slut på gel så kan Du använda mild tvål och ljummet vatten.
|
|
18 - Vad är det för skillnad på olika glidmedel?
Vi säljer vattenbaserade och silikonbaserade glidmedel och den stösta skillnaden är glidegenskaperna. Silikonbaserade glid har betydligt bättre glid än vattenbaserat och lämpar sig utmärkt för Dig som vill att det skall glida länge. Vattenbaserat glid lämpar sig utmärkt till vaginal sex där en naturlig lubrikation "tar över glidet".
|
|
19 - Vad är det för skillnad på materialen i produkterna?
Kort kan man säga att dom flesta leksakerna vi säljer är i jelly, vinyl, hårdplast eller cyberskin. Cyberskin är det mjukaste materialet och lämpar sig för Dig som föredrar ett hudliknande mycket mjuk yta och form. Jally är också ett mjukt material som dock inte känns så naturligt som cyberskin. Vinyl är ett styvare och något plastigare material för dig som föredrar en produkt som inte är så formbar som jelly och cyberskin. Hårdplast är vad det låter som och en prdukt tillverkad i hård plast.
|
|
20 - Hur vet jag när min beställning kommer?
Om Du har fyllt i en korrekt E-postadress så får Du en orderbekräftelse direkt efter avslutat köp i mejlen. Du kommer även att få ett mejl om Du beställt mot postförskott som talar om vad Din order har för kollinummer så att Du kan spåra ordern och hämta den redan dagen efter.
|
|
21 - Har ni någon katalog som jag kan beställa?
Nej, eftersom vi uppdaterar shoppen flera gånger i veckan med nya produkter så skulle en katalog bli inaktuell ganska fort.
|
|
22 - Vart hittar jag någon kampanjkod att använda?
Kampanjkoder får Du om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Du kan även hitta kampanjkoder i de tidningar som vi annnonserar i.
|
|
23 - Hur ändrar jag mina adressuppgifter när jag är registrerad?
Det gör Du antingen i samband med att Du går till kassan vid ordertillfället eller också via "Logga in" som Du hittar under kundtjänst uppe till höger i shoppen.
|
|
24 - Har ni någon garanti på era produkter?
Vi lämnar ett års garanti på alla leksaker och DVD. Det är viktigt att du har emballage/förpackningen kvar vid eventuell reklamation.
Vi har ingen garanti för att ätbara produkter och stimulerande geler och cremer fungerar på alla personer. Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.
Innan du reklamerar en leksak kontrollera att.
- Batterilocket sitter som det skall. (Se även till att det är ordentligt åtdraget) - Batterierna sitter åt rätt håll. (Ofta ett upp och ett ner) - Rätt sorts batteri används. (Det står på förpackningen vilken storlek det skall vara) - Prova alltid med nya batterier. (Rabbitstavar kräver fräscha batterier för att fungera)
|
|
25 - Varför har jag inte fått min beställning som utlovat dagen efter?
Det beror med största sannolikhet att postens ombud är sena med att ankomstregistrera din försändelse. Hör av dig till ditt utlämningsställe och bifoga ditt kollinummer så att de kan göra en manuell sökning.
|
|
26 - Vad har ni för telefontider?
Normalt finns vi på lagret alla vardagar mellan kl. 08-14.00 på telefon 0511-18900.
|
|
27 - Varför kan jag inte handla mot faktura?
Om inte ditt köp godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på ett par olika anledningar. Kontakta Klarna för mer information via telefon 08-120 120 10.
|
|
28 - Har ni öppet köp på alla era produkter?
Vi har öppet köp på alla produkter med några få undantag nedan. Vid öppet köp måste även originalemballaget medfölja returen till oss samt vara oanvänd/obruten förpackning.
Undantag från öppet köp: 1. Underkläder. 2. Böcker och tidningar. 3. DVD om plasten/förpackningen är bruten. 4. Förbrukningsprodukter som inte är inplastade.
|
|
29 - Är alla vattentäta produkter verkligen vattentäta?
Nej, de flesta produkter som är märkta med waterproof och vattentäta är i själva verket enbart stänktåliga mot vatten. (Alla produkter med en gummiring vid batterilocket är vattentåliga.) Det vill säga att dom tål att tvättas under rinnande vatten men de tål inte att vara med i badkaret. Om en produkt tål att vara med i badet så framgår det klart och tydligt i produktbeskrivningen.
|